Schoolfruit

Sinds dit jaar ontvangen we op de Maten, gedurende 20 weken voor elk kind drie stuks groente of fruit. Dit is een initiatief van de Europese Unie en daar wordt het ook door gefinancierd. Op woensdag, donderdag en vrijdag krijgen alle kinderen van de school een stuk groente of fruit.
Leuk is dat de leverancier heel erg afwisselt. Zo krijgen we naast de welbekende appels, peren en bananen ook regelmatig groenten en fruit die wat minder bekend zijn (bijvoorbeeld: meloen, ananas, pomelo, radijsjes of bleekselderij). Elke week worden de groenten en fruit met enthousiasme door de kinderen ontvangen en we zien dat kinderen het lekker vinden om gezond te eten en andere smaken te ontdekken. Bijkomend voordeel is dat de kinderen op de drie dagen dat er schoolfruit is, geen fruit van huis mee hoeven te nemen.